رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی
نوشته شده توسط : ipooshak

 


زیبایی حق همه ی انسان ها است و هیچکس نباید از آن محروم بماند. عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی برای بهبود تنفس در افرادی که مشکلاتی از این قبیل دارند و بازگشت زیبایی به کسانی که به آن نیاز دارند انجام می‌شود. اگر فکر می‌کنید نیاز به رینوپلاستی دارید اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک پزشک متخصص با تجربه کافی است بعد از آن دیگر کافی است که همه چیز را به او بسپارید. 

هیجان و استرس رفته رفته که به زمان عمل نزدیک می‌شوید بیشتر خواهد شد و این کاملا طبیعی است. اگر اطلاعاتتان از کاری که میخواهید انجام دهید بیشتر شود قطعا از استرس کم خواهد شد.

مشاوره و معاینه قبل از عمل رینوپلاستی

اولین قدم برای جراح رینوپلاستی مطلع شدن از وضعیت سلامتی شماست، تا از میزان آمادگی شما برای عمل مطمئن شود. در طول ویزیت قبل از عمل، پزشک شما تمام اطلاعات مربوط به سابقه پزشکی شما، از جمله سابقه انسداد بینی، جراحی ها و هر بیماری که ممکن است داشته باشید را جمع آوری می‌کند. به عنوان مثال، بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی، یعنی هموفیلی، کاندیدای مناسبی برای عمل بینی نیستند.

همچنین در طول معاینه فیزیکی، پزشک دریچه های بینی، پوست بینی، بی نظمی استخوانی و غضروفی، ضخامت پوست و غدد چربی بینی شما را بررسی می‌کند. بررسی روش معمول تنفس نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکات قبل از رینوپلاستی

مواردی که باید  قبل از عمل رینوپلاستی به آن توجه کرد، مجموعه ای از آزمایش ها و معایناتی است که باید قبل از عمل جراحی بینی انجام شود. آزمایش خون برای تشخیص: بررسی سطح قند خون شما، تشخیص کم خونی، برای جلوگیری از هرگونه خونریزی بدون دلیل یا لخته شدن خون، اچ آی وی، هپاتیت.

بر اساس نتیجه آزمایش خون و وضعیت سلامت عمومی شما، ممکن است به آزمایشات پیش از جراحی اضافی نیاز داشته باشید. پزشک شما ممکن است یک آزمایش اشعه ایکس برای بررسی ریه ها و ECG برای بررسی قلب شما تجویز کند. 

مصرف چه داروهایی قبل از رینوپلاستی باید قطع شود؟

دو هفته قبل از جراحی بینی، باید از مصرف برخی داروها مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و همچنین ویتامین E اجتناب کنید، زیرا ممکن است منجر به مصرف بیش از حد آنها شود. همچنین باید استفاده از مکمل های گیاهی و روغن ماهی را متوقف کنید. این نوع داروها خون را رقیق می‌کنند و باعث خونریزی بیش از حد در طول جراحی می شوند.

رینوپلاستی

رینوپلاستی به چند روش انجام می‌شود.

جراحی رینوپلاستی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود که بسته به نوع بینی و جراح تصمیم می‌گیرد که از کدام روش استفاده کند.

آیا رینوپلاستی باعث بروز تنگی نفس می‌شود؟

در روش های قدیمی برای رینوپلاستی کلیه استخوان های روی بینی خورد  و شکسته می‌شد تا فرم بینی درست شود به همین دلیل در برخی مشکلات تنفسی به وجود می‌آمد ولی امروزه میزان تخریب به حداقل رسیده و احتمال بروز مشکلات تنفسی نیز کم شده است.

رینوپلاستی بینی گوشتی

زمانی که پوست بینی بسیار ضخیم باشد می‌گوییم که بینی گوشتی است برای رینوپلاستی بینی گوشتی از روش باز استفاده می‌کنند تا به نوک بینی دسترسی داشته باشند.

جمع بندی

عمل جراحی رینوپلاستی که همان جراحی بینی است به دو روش انجام می‌شود. که نوع روش انتخابی نیست و باید با توجه به شرایط درست انتخاب شود تا عمل نتیجه خوبی را بدهد و همچنین باید برای رینوپلاستی به انتخاب پزشک و تجربه های او نیز توجه کنید تا بتوانید با خیال راحت به اتاق عمل بروید و بهترین بازدهی را بگیرید.



 





:: برچسب‌ها: رینوپلاستی , جراحی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: